Succesvolle verkoop op grote hoogte

Succesvolle verkoop op grote hoogte

Aan Het Hogekwartier te Amersfoort komen 70 koop-appartementen. Deze hippe, nieuwe stadswijk in Amersfoort is volop in ontwikkeling. Hier vind je werkelijk alles op loopafstand. Van sportvelden, gyms en winkels tot een gezellig stadspark en de rust en ruimte om te ontspannen. Prachtige appartementen met de ruimte van een eengezinswoning op een unieke plek.

De vraag

Communicatiethematiek ontwikkelen met een eigen identiteit én met een knipoog naar de look en feel van de gebiedspromotie van Het Hogekwartier. De appartementen verschillen erg in afmeting, ligging, opties en prijs. En dat leverde direct een uitdaging op: al deze verschillende opties duidelijk en overzichtelijk in kaart te brengen. Qua naamgeving moesten we ons conformeren aan de straatnamen met een verwijzing naar vogels.

Onze aanpak

Soms valt alles gewoon op zijn plek. Het uitzicht, de locatie en de wijk. De vogelnaam was dus juist een inspiratie op de woonbeleving. Zo werd er gekozen voor de naam de Rondine, Italiaans voor zwaluw. Zwaluwen brengen geluk, daar waar een zwaluw zijn nest bouwt, zal voorspoed heersen. Een prachtige metafoor voor het wonen in deze appartementen. Communicatie op grote hoogte dus!

Dit hebben we gerealiseerd

  • Communicatiestrategie.
  • De huisstijl aan de hand van de bestaande stijl van het Hogekwartier.
  • Concept.
  • Mediamiddelenmix.
  • De naam ‘De Rondine’ Italiaans voor zwaluw. Zwaluwen brengen geluk, daar waar een zwaluw zijn nest bouwt, zal voorspoed heersen. Een prachtige metafoor voor het wonen in deze appartementen. Communicatie op grote hoogte dus!
  • Interactieve website waarbij je iedere etage kunt selecteren en kunt bekijken.
  • Virtuele tour door een aantal prachtige appartementen. De bezoeker kan met de muis (of vingers) door de tour navigeren. Indrukwekkend!
  • Facebook advertising.

Positieve reacties

Inmiddels zijn alle appartementen verkocht! We kregen veel positieve reacties over de brochure. De plattegronden moesten 1 op 50 worden gemaakt, een hele uitdaging. Toch is een duidelijke en overzichtelijke brochure het resultaat. Ook de impressies bleven niet onopgemerkt.