Vastgoedcommunicatie Hof van Vreeburch

Voor Lithos bouw & ontwikkeling zijn wij in het voorjaar van 2014 begonnen met de vastgoedcommunicatie voor het project Hof van Vreeburch. Een project met ca. 100 woningen die in drie fasen worden verkocht. Inmiddels ontwikkelen wij de communicatiemiddelen voor de laatste fase van het plan. Een plan met een duidelijke strategie, gegoten in een herkenbare stijl.

Na de eerste gesprekken met de klant is we een plan van aanpak opgesteld en hebben wij onze ideeën gepresenteerd. Het project moest dicht bij de doelgroep staan (jong en oud), passen bij de omgeving en vooral toegankelijk zijn. We hebben dan ook goed gekeken naar wat er in en om De Lier gebeurt. De groente- en fruittelers uit de omgeving, het authentieke dorpse van De Lier en de groene locatie geven een gevoel van geborgenheid en vertrouwen. Dit is ook precies hoe de thematiek van het project tot stand is gekomen: PUUR WONEN.

Bij de uitwerking van de projectstijl is dit tot in detail uitgewerkt, zonder ouderwets te worden. Want de woningen bieden volop comfort en woongemak. Een erg leuk project om aan te werken, omdat we buiten de gebaande paden konden denken en alle onderdelen in huis hebben gemaakt. Op deze wijze konden we alles tot in de puntjes op elkaar afstemmen. Van logo, teksten, website, vouwfolder, brochures, projectborden, prikkerborden, banners, tot aan de artist impressions, mailings en plattegronden.

Voor fase twee van het project Hof van Vreeburch, zijn onderstaande woningen gevisualiseerd. Hierbij is dezelfde uitstraling gehanteerd als de vorige fase, om de eenheid van het project te behouden. De zeven artist impressions van het exterieur worden ondersteund door drie ruimtelijke en moderne interieur artist impressions. Hierbij ligt de nadruk op de ruime woonkamers met een mooie lichtinval.

[fancygallery id=”18″ album=”19″]

garantiemakelaars campagnebeeld

Betere verkoop begint met een kritische blik naar je organisatie en de hierbij horende communicatie uitingen. Dat weet opdrachtgever Garantiemakelaars maar al te goed. Als landelijk opererend netwerk van makelaarskantoren is het des te belangrijk eenduidig en gericht te communiceren. Een sterk beeldmerk mag hierbij niet ontbreken.

Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Invite ging voor hen aan de slag en realiseerde het nieuwe corporate beeld, met als uitgangspunt eigenheid en puur Hollands.

De identiteit van Garantiemakelaars moet staan als een huis, zodat de doelgroep niet om ze heen kan. Want hoe duidelijk de boodschap van Garantiemakelaars ook is ‘Van een Garantiemakelaar mag je meer verwachten’, identificatie met de doelgroep maakt het verschil. Een prachtig Hollands plaatje schieten met trotse nieuwe woningeigenaren was dan ook ons doel.

Zo gezegd, zo gedaan. Na de nodige voorbereidingen als locatie spotten, modellen casten, props regelen, catering, de fotograaf briefen was team Invite er eind september klaar voor. Vooraf alles goed doordenken en niets aan het toeval overlaten, elke detail moet uitgedacht zijn evenals de toepasbaarheid op de online en offline media. En natuurlijk duimen voor mooi weer! We hebben er nu nog zere vingers van; met als resultaat de perfecte shootdag. Made by Invite. Dat vermelden we er toch maar even bij, aangezien wij vaak in het geheim opereren en men niet weet dat wij geregeld fotoshoots organiseren. De hele mikmak, van creatief concept tot de oplevering na fotobewerking. Alles voor dat ene beeld! Benieuwd hoe zo’n shootdag in zijn werk gaat? Klik hier voor een kijkje achter de schermen.

Voor J&R Projecten hebben wij twee interieur impressions en vier exterieur impressions gemaakt. De hoekwoning van dit project ligt aan het water en beschikt over een grote raampartij met openslaande deuren. Het woongedeelte bevindt zich niet op de begane grond zoals doorgaans het geval is, maar op de eerste verdieping. Met een sfeervolle vide wordt zo een ruimtelijke sfeer gecreëerd. Wij vertaalden deze sfeer naar realistische impressions, waarbij alles tot in detail klopt.

artist impression appartementencomplex-messchenstaete-assen

“Vorstelijk wonen op de mooiste plek van Assen” is de slogan van het nieuw te bouwen appartementencomplex Messchenstaete. Voor dit project hebben wij drie impressions en een virtuele tour gerealiseerd. Dit omvangrijke project met visualisaties vergde een nauwe samenwerking tussen de aanleverende partijen, maar ook zeker binnen het team van Invite. Het in beeld brengen van een luxueus penthouse en een speciale wellness ruimte, zijn situaties die niet dagelijks voorbijkomen. Een uitdaging, maar daar draaien wij onze hand niet voor om. Het resultaat mag er zijn!

Naast de impressions zijn er ook diverse ruimtes gevisualiseerd. Zo kan men onder andere een kijkje nemen in de centrale huiskamer, op het terras van de wellness of in de woonkamer van het penthouse. De gehele virtuele tour is hier te bewandelen!

artist impression Appartementencomplex

“Vertoef op één van de heerlijke terrassen in de binnentuin, of laat u verrassen door de kwaliteit en het comfort van de appartementen en het grand café… ” is het motto van het nieuw te bouwen appartementencomplex. Dit luxe complex telt 42 appartementen. Centraal bevindt zich de unieke, verwarmde binnentuin van bijna maar liefst 2.00 m2. Een heerlijke plek voor een krantje en croissantje in de ochtendzon. En evengoed een sfeervolle stek om ’s avonds bij onstuimig Nederlands weer nog lekker warm te loungen met vrienden en familie.

Voor dit project hebben wij 14 impressions gerealiseerd en een VR Tour voor een echte beleving. Het in beeld brengen van dit appartementencomplex en een unieke binnentuin, zijn projecten die niet dagelijks voorbijkomen. Een leuke uitdaging, een tevreden klant en een prachtig resultaat!

NederVecht-kavels

In Nederhorst den Berg ontwikkelt de gemeente Wijdemeren 25 royale vrije kavels prachtig gelegen nabij de Vecht. Klinkt goed toch? Zeker! Gebiedspromotie vergt echter een andere aanpak dan woningverkoop. Tijd voor ouderwets ‘conceptwerk’! Benieuwd hoe je vrije kavels visueel maakt?

Op verzoek van Suzanne van Harten, extern verkoopadviseur van de gemeente, zijn wij aan de slag gegaan met het bedenken van een manier om deze bijzondere plek nabij de Vecht body te geven binnen het al reeds bestaande project NederVecht. De koper krijgt een lading aan mogelijkheden om hier een droomwoning te bouwen, maar hoe maken we dit visueel. Na alle USP’s op een rij te hebben gezet en van voor en achter te hebben bekeken is de conclusie dat de rust en vrijheid er toch echt uitspringen. Eigenlijk zou elke geïnteresseerde aan de hand genomen moeten worden en verplicht een uurtje doorbrengen op deze unieke plek! Maar helaas… zo werkt het natuurlijk niet. Aan ons de schone taak dit om te draaien. We brengen de locatie bij de doelgroep. We sturen het hele jaar door een fotograaf op pad om seizoensgebonden kiekjes te schieten van ‘wonen nabij de Vecht’ en laten zien dat het decor écht sensationeel is. Hier voelt iedereen zich thuis! Zo gezegd zo gedaan… Online en tijdens verkoopmomenten worden geïnteresseerden getrakteerd op prachtige beelden van de locatie aan de Vecht en in en om Nederhorst den Berg. Daarnaast zijn we stiekem ook al bezig met een toffe doorvertaling voor een beursstand op het klassieke muziekfestival Wonderfeel, wat praktisch plaatsvindt bij de buurman. 2x raden hoe wij hier de 4-jaargetijden in beeld gaan brengen. Daarover later meer…

Benieuwd geworden naar dit mooie project? Check www.nedervecht-kavels.nl
of kom a.s. zaterdag dag naar het open huis op locatie!

Suzanne van Harten: “ De vrije kavels NederVecht liggen weliswaar in een prachtig gebied, maar toen ik werd ingeschakeld was er nog helemaal niets verkocht laat staan gebouwd. Een bouwput is altijd een heerlijke uitdaging. Echt een klus om mee terug te vallen op mijn vertrouwde team van professionals. Invite was echter als communicatiebureau al in NederVecht aan het werk. En tot tevredenheid, dus deze keus was niet meer dan logisch. Gelukkig merkte ik al snel dat het prima klikte. En nu enige tijd onderweg kan ik alleen maar blij zijn met opnieuw zo’n betrouwbare creatieve professionele partij aan mijn netwerk te kunnen toevoegen”.

Nabij de Vecht in Nederhorst den Berg worden woningen, appartementen en vrije kavels gerealiseerd. Een centraal gelegen woonwijk op fietsafstand van alle gewenste voorzieningen in het centrum. Mét bijzonder uitzicht over de Vecht. Opdrachtgevers Lithos bouw & ontwikkeling en gemeente Wijdemeren vroegen Invite om de communicatie voor dit project te doen. NederVecht is een feit!

De ieder seizoen veranderende natuurpracht is hierbij als uitgangspunt genomen. Zoals ieder seizoen zijn eigen schoonheid met zich meebrengt, zo heeft ook iedere woning in de groene en ruim opgezette wijk zijn eigen charme. “Hier voelt iedereen zich thuis” is de slogan die hier op aansluit. Deze is vertaald naar een passende huisstijl, die in alle middelen is gebruikt. Hierbij vormen de realistische artist impressions van Invite de basis voor drie verkoopbrochures. Bij de start verkoop van het project zijn deze door potentiële kopers goed ontvangen. Met de benodigde presentatiematerialen en een duidelijke website is de communicatie rondom ‘wonen nabij de Vecht in Nederhorst den Berg’ compleet.

Bij speciale momenten horen cadeautjes! Tijdens de start verkoop van het project HemerHout, werden geïnteresseerden dan ook verblijd met een wel heel speciaal cadeau: een ingepakte verkoopbrochure. Boordevol sfeervolle artist impressions van de woningen en alle benodigde informatie om enthousiast te worden. Leuk om te zien dat ons concept aanslaat!

Het idee voor dit project met 30 ruime koopwoningen in Ede, werd bij Invite op kantoor geboren. In de wijk Kernhem voorziet HemerHout 15 moderne Stadswoningen en 15 luxe Laanwoningen. Voor de verkoop hiervan klopte opdrachtgever Lithos bouw & ontwikkeling bij ons aan. Enthousiast over het concept, hebben we dit vervolgens tot in de puntjes uitgewerkt. Een bijzondere brochure en diverse presentatiemiddelen zijn het resultaat. Voeg daar aan toe dat de verkoop van het project voorspoedig gaat en alle partijen zijn meer dan tevreden!

 

In het hart van Nijkerk aan de rand van het sfeervolle centrum, realiseert Lithos bouw & ontwikkeling 13 karakteristieke woningen. Een project in een groene en kleinschalige buurt, maar toch op loopafstand van het historische stadscentrum. Aan Invite de taak om dit te vertalen naar een overtuigend concept en bijbehorende communicatiemiddelen. Zeldzaam mooi wonen, dat kan in De Colenbrander!

Door middel van realistische artist impressions van het interieur en exterieur, zijn de te realiseren woningen in beeld gebracht. Sfeervolle voorbeelden van hoe een huis of de omgeving er in de toekomst uit komt te zien. Deze zijn opgenomen in een brochure om juist dit gevoel van zeldzaam mooi wonen, over te brengen naar de doelgroep. Even door de brochure bladeren? Dat kan hier!

Ook online hebben we De Colenbrander op de kaart gezet. Een website met alle informatie over de wijk en het plan, past helemaal in het plaatje. Als aanvulling hebben we een Facebook-pagina in het leven geroepen, om de doelgroep via deze weg te prikkelen. Door deze een ‘boost’ te geven, is het bereik aanzienlijk vergroot. De verkoop verloopt boven verwachting en dat is waarvoor we het doen!

In Bergen op Zoom wordt een multiculturele woonwijk gerealiseerd met huur- en koopwoningen, aan een grote vijver. Een kleurrijk project met een uitdaging! Er zijn veel partijen gemoeid bij dit plan. Zo bestaat de doelgroep uit verschillende nationaliteiten, die niet uit het oog moeten worden verloren. Bij de pitch, georganiseerd door de gemeente, woningcorporatie Stadlander en Lithos bouw & ontwikkeling, kwamen wij met ons concept als winnaar uit de bus.

“Welkom op de Vijverberg” is de naam van het concept dat wij hebben ontwikkeld. Hierbij is gebruikt gemaakt van kleuren; het is immers een kleurrijke wijk. Ook het wij-gevoel en iets willen doen voor de wijk, waren voor ons belangrijke uitgangspunten. Met dit idee in ons achterhoofd hebben wij het concept vertaald naar praktische middelen. Een goed voorbeeld hiervan is de kleurplatenactie. Op scholen werden de kleurplaten aan kinderen uitgereikt, zodat de ouders via deze weg kennis konden maken met het project. De drie creatiefste kinderen werden hiervoor beloond. Denk out-of-the-box!

Daarnaast hebben we in de zomer een speciale zomeractie ontwikkeld, passend in de projectstijl van het plan. Mensen konden een ander tippen en zodra deze een optie namen op een woning of appartement, ontvingen zij een speciaal vakantiepakket vol verrassingen. De ’tipper’ kreeg als bedankje een zomergadget. Een leuke manier om het project bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. Én een goede inhaker op de zomerperiode die op dat moment voor de deur stond!

Verder verzorgden wij de gehele projectcommunicatie. Van artist impressions, brochures en een website tot presentatiemiddelen voor de startverkoop van het kleurrijke project. Dat deze bijeenkomsten goed worden bezocht is waarvoor we het doen!