In Bergen op Zoom wordt een multiculturele woonwijk gerealiseerd met huur- en koopwoningen, aan een grote vijver. Een kleurrijk project met een uitdaging! Er zijn veel partijen gemoeid bij dit plan. Zo bestaat de doelgroep uit verschillende nationaliteiten, die niet uit het oog moeten worden verloren. Bij de pitch, georganiseerd door de gemeente, woningcorporatie Stadlander en Lithos bouw & ontwikkeling, kwamen wij met ons concept als winnaar uit de bus.

“Welkom op de Vijverberg” is de naam van het concept dat wij hebben ontwikkeld. Hierbij is gebruikt gemaakt van kleuren; het is immers een kleurrijke wijk. Ook het wij-gevoel en iets willen doen voor de wijk, waren voor ons belangrijke uitgangspunten. Met dit idee in ons achterhoofd hebben wij het concept vertaald naar praktische middelen. Een goed voorbeeld hiervan is de kleurplatenactie. Op scholen werden de kleurplaten aan kinderen uitgereikt, zodat de ouders via deze weg kennis konden maken met het project. De drie creatiefste kinderen werden hiervoor beloond. Denk out-of-the-box!

Daarnaast hebben we in de zomer een speciale zomeractie ontwikkeld, passend in de projectstijl van het plan. Mensen konden een ander tippen en zodra deze een optie namen op een woning of appartement, ontvingen zij een speciaal vakantiepakket vol verrassingen. De ‘tipper’ kreeg als bedankje een zomergadget. Een leuke manier om het project bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. Én een goede inhaker op de zomerperiode die op dat moment voor de deur stond!

Verder verzorgden wij de gehele projectcommunicatie. Van artist impressions, brochures en een website tot presentatiemiddelen voor de startverkoop van het kleurrijke project. Dat deze bijeenkomsten goed worden bezocht is waarvoor we het doen!

In het najaar van 2014 hebben we mogen werken aan een uniek project van Zondag Ontwikkeling in Utrecht, bestaande uit riante vrijstaande villa’s en gedetailleerde herenhuizen. Gerealiseerd met oog voor kwaliteit en comfort, aan ons de schone taak hiervoor een passende projectstijl te ontwikkelen die deze luxe onderstreept.

De projectstijl is afgestemd op de Unique Selling Points van het project; grenzend aan het Maximapark, de centrale ligging in Utrecht en de stijlvolle en kwalitatieve bouw van de ruime woningen. Dit uit zich in een moderne, maar rustige en elegante look en feel met groen als hoofdtoon. Om er voor te zorgen dat de stijl eenheid uitstraalt, is deze in alle projectcommunicatie uitingen doorgevoerd, maar met name in een 74 pagina’s tellend hardcover boekwerk. Deze eyecatcher dient als verkoopbrochure en geeft potentiële kopers het gevoel van onderscheidenheid wat dit project ook zeker verdient.

Daarnaast is de stijl terug te vinden op de website en de presentatiebanners voor de start verkoop. Een uniek project voor de klant, maar ook zeker voor ons. Een exclusief middel als een hardcover boek is geen dagelijkse kost, waardoor wij extra gebrand waren op een eindproduct met het beste resultaat. Dat de uitingen in de smaak vielen en het project loopt als een trein, is dan zeker goed om te horen. De grote opkomst tijdens de verkoopmanifestatie en de snel verkochte woningen waren direct een ‘go’ voor fase II. Prachtig nieuws voor de ontwikkelaar, daar doen we het voor!

In Wolvega worden karakteristieke jaren ’30 woningen gerealiseerd. Mooie twee-onder-een-kapwoningen met het typerende schilddak en royale dakoverstekken. De flinke oprit en grote raampartij met gezellige erker, zorgen voor een huiselijk gevoel. Speciaal aan deze woningen zijn de levendige, aan elkaar grenzende achtertuinen. In de realistische impressions komen al deze elementen goed tot hun recht en vormen zo een mooi geheel.

In het historische hart van Bergen realiseert Henselmans Ontwikkeling appartementen in een knusse dorpssteeg. Aan ons de vraag om hiervoor passende middelen te ontwikkelen voor de projectcommunicatie. De omgeving omringd door zee, strand en bos hebben we hierbij als uitgangspunt genomen. In combinatie met het gezellige centrum biedt het karakteristieke kunstenaarsdorpje het beste van beide. ‘Aan de Kleine Dorpsstraat’ is het buitengewoon plezierig wonen!

Deze beleving hebben wij vertaald naar een sfeervolle brochure, compleet met artist impressions van de appartementen in de dorpskern. De fotomontage hiervan was een bijzonder onderdeel van dit project. Doordat de appartementen worden gebouwd in een bestaand complex, is de ruimte vrij beperkt. Terugkijkend was dit een mooi project, waarbij we al snel op één lijn zaten met de klant. Dat het gehele concept aanslaat, is een resultaat om trots op te zijn.

In 2011 realiseerden wij al een vogelvlucht fotomontage voor het Feniksterrein in Zwolle. Bijna vier jaar later ging de nieuwe fase hiervan in de verkoop. Aan Invite de taak om de huur- en koopwoningen zo realistisch mogelijk in beeld te brengen. Benieuwd hoe onze klant de samenwerking heeft ervaring? Lees het hier!

Parkwoningen te Almere - Vogelvlucht impression

De bosvilla’s in Almere waren voor ons een uniek project. De natuurlijke uitstraling van de woningen komt tot stand door de houten gevel. Ook de vorm van deze huizen is er één die wij niet dagelijks tegenkomen. Middels een vogelvlucht, straatbeeld en een interieur impression, wordt een goed beeld geschetst van de ruime villa’s. Hierbij ligt de nadruk op het ruimtelijke uitzicht en het unieke ontwerp.

In de winkelstraat van Heerenveen bevindt zich een leegstaande ruimte, waarvan de gevel wordt gerenoveerd. Middels een fotomontage hebben wij deze renovatie in beeld gebracht. Om de grootte van het pand te benadrukken, zijn er 3D plattegronden ontwikkeld voor beide verdiepingen. Op deze manier is inzichtelijk gemaakt wat het pand te bieden heeft.

artist impression belichting

Dat belichting veel doet met een beeld weten we. Vaak realiseren wij onze een artist impression in helder daglicht, maar hoe leuk is het om dit eens op een ander tijdstip van de dag te zien. Bij deze bijzondere dijkwoningen hebben we dit in beeld gebracht, waarbij is gespeeld met licht. De verschillen in ochtend, middag en avond worden zo duidelijk zichtbaar. Je ziet: de belichting is sfeerbepalend en kan een artist impression in een ander ‘daglicht’ zetten.

Voor Friso Bouwgroep ontwikkelden wij een realistische artist impression, waarbij gebruik is gemaakt van hoogtefotografie. Enkele luchtfoto’s vormen de basis van deze bijzondere impression aan de Pampuskade te Sneek. Aan Invite de taak om het nog niet bestaande appartementengebouw te visualiseren en in de foto’s te monteren, zodat geïnteresseerden een goed beeld krijgen van de toekomstige situatie. Zo ontstaat een artist impression, waarin het project echt onderdeel van de huidige omgeving is.

De luchtfoto’s zijn in samenwerking met SkyCap genomen. Weinig wind en zon vormden de optimale omstandigheden voor de fotograaf en zijn speciale heliumballon met camera. Toch is er een duidelijk verschil zichtbaar tussen de originele foto’s en de artist impressions van Invite. De ietwat donkere lucht is in de gerealiseerde afbeelding bijgesteld naar een mooie, zomerse dag. Op deze manier komt het appartement goed tot zijn recht.

Maak gebruik van onze Interieur Upgrader en presenteer uw voormalige huurwoning als een echte koopwoning, vol potentie. Hoe het werkt? Binnen 3 dagen heeft u al een voordelige interieur impression in huis. Het enige dat u hoeft te doen is onderstaande stappen doorlopen, zodat wij de juiste informatie hebben om mee aan de slag te kunnen.

Stap 1. plattegrond + gevelindeling aanleveren van het betreffende vertrek
Stap 2. standpuntvoorkeur doorgeven
Stap 3. kiezen uit 1 van de 3 bovenstaande stijlen (zie slideshow)

voor en na

[fancygallery id=”16″ album=”16″]

‘Wij hebben al voor diverse woningen de ‘Interieur Upgrader’ ingezet, wat positief wordt ontvangen bij klanten. De afbeeldingen van Invite geven een goede indruk hoe de woningen van de Wieren eruit kunnen zien, hip modern en helemaal van nu. De impressions geven de potentiële kopers dus een beter beeld van mogelijkheden van de woning. Laat de verbeelding spreken.’

Joanke Terpstra, Woningstichting de Wieren