Levensgrote plattegronden

Altijd op zoek naar manieren om onze woningen en projecten zo goed mogelijk te promoten, hebben we het nu eens anders aangepakt. Uit gesprekken met potentiële kopers blijkt namelijk dat lang niet iedereen zich een goed beeld kan vormen van hoe de nieuwe woning eruit komt te zien. Ondanks de steeds hoger wordende kwaliteit van de geijkte middelen, blijft men vragen: Hoe groot is de woonkamer? Hoe kan ik de eethoek het beste neerzetten? Hoe kan ik de tuin inrichten? Reden genoeg om de door Invite gerealiseerde 2,5D plattegrond, van de grondgebonden woning, op ware grootte te printen. Met als resultaat een compleet ingerichte begane grond, inclusief tuin op grondzeil. Op deze wijze krijgt men een goed beeld van de afmeting van de ruimtes. Bovendien is het een publiekstrekker, aangezien het grondzeil 22 meter lang x 6 meter breed is en dus goed opvalt.

Leuk detail is dat de meeste mensen via de voordeur het grondzeil opstappen en om de eethoek heenlopen, wat aangeeft dat men het idee heeft dat er echt meubels staan en het werkt!

Aan het einde van de verkoopmanifestatie is het grondzeil eenvoudig op te rollen en mee te nemen. Het grondzeil bestaat uit 4 stroken van 1,5 meter breed en past daarmee achterin de auto. Zodoende kan het meerdere keren gebruikt worden. Het project ‘Bastide’ is nog niet helemaal verkocht, dus wij zullen het grondzeil zeker nog een aantal keren gaan uitrollen!

Sander de Wit, Bunnik Projekten

Eind vorig jaar hebben wij, Henselmans Ontwikkeling, meegedaan aan een prijsvraag van de gemeente Heerhugowaard voor de realisatie van 18 twee onder één kap woningen in de nieuwe wijk de Draai. Begin januari kregen we het verlossende telefoontje dat Henselmans de prijsvraag gewonnen had. Dit plan had ondanks de crisis in de huizenmarkt zo veel potentie dat het snel en goed in de markt gebracht moest worden. Er lag een ambitieuze planning om dit schetsontwerp van de prijsvraag snel uit te werken en in april verkoop gereed te hebben, met op 18 april de verkoopmanifestatie. Groot onderdeel hiervan zijn de verkoopstukken. Daar konden we een paar weken voor start verkoop mee starten.

We hadden nooit eerder met Invite gewerkt. De referentieprojecten en de website zagen er verzorgd uit. In het gesprek de communicatieadviseur hadden we al het gevoel dat Invite wel eens heel goed bij dit project zou kunnen passen. Friese nuchterheid en mensen die van aanpakken weten.

De stijl van het project Plevier sloot precies aan bij wat wij voor ogen hadden voor onze doelgroep; strak, maar wel met warmte en menselijkheid. De uitwerking van de promotiestukken was kwalitatief goed en verliep volgens planning. In tegenstelling tot wat we vaak gewend zijn van reclamebureaus hoefden wij Nynke Andree nooit te wijzen op de voortgang. Sterker nog, wij werden soms gestuurd en herinnerd aan de overeengekomen planning!

En op de ochtend van 18 april kwam het busje vol met de brochures en de banners aanrijden. Wat een prachtig resultaat. Wij zijn er nog steeds blij mee en trots op. Natuurlijk ook leuk om te melden is dat alle 18 woningen dezelfde avond nog in optie genomen werden door potentiële kopers en er nu 3 weken later al 50% verkocht is en de gesprekken voor de andere woningen goed verlopen.

Manon Rijkenberg, Henselmans Ontwikkeling

December 2012 startten wij met de verkoop van het project Nieuw Dorpshart Neck te Wijdewormer. Het aanbod bestond uit 12 appartementen boven een multifunctionele accommodatie en 7 bouwkavels. Omdat het project binnen zeer korte tijd gerealiseerd en verkocht diende te worden (verplichting aanbesteding) was een professionele marketingondersteuning noodzakelijk. Door ervaringen op andere projecten kwamen we al snel weer uit op het team van Invite. Tijdens een intensieve samenwerking, met partijen als Bluedesk en Equix Design, nam Invite de leiding in het voorbereidingsproces tot aan start verkoop. In korte tijd werd er een website, brochures, social media acties, advertenties en overige uitingen gerealiseerd. De start verkoop was dan ook een groot succes. Vanaf het eerste moment waren nagenoeg alle appartementen en kavels in optie. Echter, ook dit project ondervond de gevolgen van de crisis op de woningmarkt. Hoewel de verkoop van appartementen goed doorzette, bleef de verkoop van de kavels achter. Tijd voor actie!

Na een sterke evaluatie met de makelaar bleek dat we op een breed vlak moesten ingrijpen. Een belangrijk punt was de informatieverstrekking over de kavels. We wilden de klant meer informatie bieden over de mogelijkheden en meer houvast bieden. Het kopen van een bouwkavel is fantastisch maar soms ook lastig door alle keuzes die de klant moet nemen. Dat proces moest versoepeld worden. Om hier uiting aan te geven zijn we weer in overleg gegaan met Invite. Na een leuke brainstormsessie met de creatieve inbreng van Invite kwamen we al snel uit op het ‘schetsboek’ idee. Een brochure waarbij de klant 2D miniatuur huisjes over de gewenste droomkavel kan schuiven. In een paar handelingen weet de klant precies hoeveel tuin ze overhouden, de zonligging e.d. Een fantastisch idee bleek bij de Manifestatie in april. Inmiddels hebben zich weer vele optanten gemeld voor een kavel. Zo zie je maar, een positieve samenwerking wordt altijd overgebracht op het product en uiteindelijk de klant!

Michel Bruijn (projectmanager), Bot Bouw Initiatief