Kende je al een bureau die de strategie, naamgeving en media-middelen inzet tot aan de laatste woningverkoop voor je regelt? Dat is namelijk precies wat wij graag doen en waar we blij van worden. Voor Henselmans Ontwikkeling hebben we de communicatie voor dit nieuwbouwproject begeleid.

Hoe zet je 12 moderne schuurwoningen in de markt? Stoer wonen met een dorps karakter, ruime, diepe kavels, sommigen aan het water, anderen aan de dijk. Welke strategische keuzes moeten gemaakt worden om dit plan tot een succes te maken? Invite heeft hierbij geholpen door een stijl neer te zetten die erg van deze tijd is, hip en modern, passend bij de grote, lichte, robuuste en vrijstaande woningen. Door de inzet van cross mediale middelen is het project goed onder de aandacht gebracht. De start verkoop heeft reeds plaatsgevonden en er is goed ingeschreven op de woningen. Wij kunnen ons voorstellen dat je nu heel benieuwd bent hoe dat eruit ziet.

Landhuis Scheldestraat straatbeeld

In opdracht van Woningstichting Den Helder hebben wij een tweetal artist impressions gemaakt van dit fraaie appartementencomplex. Met name het materiaalgebruik maakt Landhuis Scheldestraat een bijzonder project.

Harinxmaland straatbeeld

In de nieuwe wijk Harinxmaland in Sneek wordt volop gebouwd. Voor Nijhuis Noord hebben wij deze impressies voor het project Jacobseiland gemaakt.

Kavelverkoop op een ander level

“Ik ken Invite communicatieteam al vanaf de prille start van het bedrijf. Ondanks dat er geografisch een grote afstand zit tussen onze vestigingsplaatsen werk ik graag met Menno en zijn collega’s. Toen ik als projectontwikkelaar voor Buitenplaats Der Boede de verkoopvoorbereiding ging opstarten had ik dan ook al snel voor ogen dat hier een goede visualisatie nodig is. Het is dé manier om het plan aan (potentiële) kopers te laten zien.

In overleg met Menno hebben we gekozen om een aantal perspectieven en vogelvluchten te combineren met 360-graden beelden. En van deze 360-graden beelden hebben we vervolgens nog een tour laten maken.

Op 17 september jl. hebben we ‘Der Boede Open’ gehouden als eerste verkoopmoment voor de 22 kavels. Een geslaagde dag, waarop uiteindelijk 12 kavels gereserveerd zijn door potentiële kopers. Uit gesprekken met hen kwam geregeld naar voren dat men het lastig vindt zich voor te stellen hoe het gaat worden, maar dat de impressies hierbij helpen en een erg mooi beeld schetsen. Door een handige website met VR beelden en een (eenvoudige) 3D-bril bieden we dan ook wat extra’s. Men kan zich nu inleven in de uiteindelijke situatie, wat van grote meerwaarde is. Bedankt Invite!”

Bekijk de virtuele tour van Buitenplaats Der Boede

Floris Landsbergen | Flex Vastgoed

Woningdaten? Het kan in Oostweide!
[ de start verkoop was een groot succes ]

Maandag 12 september was het dan eindelijk zover! Met zenuwen in de buik stond het verkoopteam van Henselmans Ontwikkeling tussen 18:00 – 20:00 uur te wachten op de bouwlocatie. Het was tijd voor de eerste echte date met geïnteresseerden voor het nieuwbouwproject Oostweide. En wat was het geslaagd!

De grote opkomst zorgt dat men nu nog volop woonkriebels in de buik heeft. De woningbemiddelaars hebben vele mensen te woord gestaan, maar ook de virtual reality tour viel goed in de smaak. Rondkijken in wellicht jouw woningmatch, dat geeft pas echt een goed beeld. Zo zie je in de vr tour zelfs hoe een mogelijke optie eruit komt te zien. Kiest men voor een extra grote kamer, dan wordt het resultaat direct zichtbaar.

En als klap op de vuurpijl was het weer top. De eerste buurtbarbecue was dan ook meer dan geslaagd. Deze mooie nieuwe wijk op deze manier in de markt zetten en zien dat het concept woningdaten zo goed aanslaat bij de toekomstige buurtbewoners: [ #GRUTSK ] dat zijn wij!

Benieuwd naar meer informatie over dit project en de hierbij horende communicatie uitingen? Check de projectwebsite www.oostweide.nl. Hier vind je ook een leuke video geschoten tijdens het start verkoop evenement met Arnold Henselmans aan het woord.

Voor de Friso bouwgroep hebben wij een Virtual Reality tour gemaakt van hun project Pampuskade. Je kunt hier rondkijken in verschillende vertrekken en het uitzicht vanaf het balkon ervaren.

Bekijk de demo hier

Movacolor restyle

De ontwikkeling en uitwerking van de internationale positionering en de daarbij behorende visuele corporate identiteit oppakken; dat is wat Movacolor ons samen met hen vroeg te doen. Dit prachtige vooruitstrevende bedrijf is vanuit ons eigen stadje Sneek uitgegroeid tot een succesvol en passievol internationaal bedrijf. Als dé leverancier van innovatieve doseersystemen voor de kunststofindustrie zijn ze wereldwijd een begrip en ontwikkelen ze volop door. Meer dan 25 jaar werkplezier en ervaring heeft hen hier gebracht. Alle reden om dit te vieren en ook uit te dragen. Aan ons de schone taak dit om te zetten naar een pakkende brandstory en bijbehorende marketingmix.

Maar hoe ziet dit er uit in beeld en in de praktijk? We zijn er letterlijk met de verfkwast doorheen gegaan. Krachtige basiskleuren deden zijn intrede en zijn door ons creatieve team vertaald naar een geoptimaliseerd logo en uiteindelijke marketingmix. Toepasbaar en herkenbaar in alle formaten (online en offline) blijft de brandstory staan als een huis en is het uitgangspunt voor de gehele interne en externe identiteit. Daarnaast zijn ook alle praktische zaken in overweging genomen, want per land en per communicatiemiddel is functionaliteit en werkzaamheid een vereiste. De kleuren doen dan ook handig dienst bij de categorisatie van de verschillende doseringssystemen.

En als kers op de taart volgde het 25-jarige jubileum van Movacolor. Dit is groots aangepakt in Hotel Van der Valk in Sneek. Aan Invite de taak hieraan actief mee te denken en werken met als resultaat een prachtig evenement! De nieuwe corporate identity is vol trots gepresenteerd en was alom aanwezig in de aankleding en feestelijke sfeer tijdens het event. Naast het toonbeeld van de organisatie; de nieuwe doseersystemen en bijbehorende innovatieve ontwikkelingen, was er ook ruim plaats voor fun en beleving. Deze factoren zijn goed gecombineerd en ontvangen door de wereldwijd aanwezige distributeurs/ partners en medewerkers. Trots als een Fries zijn wij hierop dan ook stiekem wel een beetje. Deze mooie klus is precies zo geworden als gehoopt, met als resultaat een internationale brandstory en misschien wel zo belangrijk; een tevreden klant!

Ilse Schuurman: “Onze kleurrijke samenwerking met Invite kenmerkt zich door korte, praktische lijnen en contacten met het hele team. Dit maakt dat we prettig met elkaar werken en mooie dingen hebben gerealiseerd, maar belangrijker: nog gaan realiseren!”

 

collage-Movacolor

“Een woning op eigen grond in het Gooi is meestal onbetaalbaar, maar dat geldt niet voor Villapark Gooilanden. Villapark Gooilanden ligt op een unieke, groene locatie nabij de grens van Hilversum en Loosdrecht.”

Voor dit project hebben wij een groot aantal verkoopbeelden gerealiseerd. Het plan bestaat uit 48 buitengewone villa`s verdeeld over 4 types. Om dit goed zichtbaar te maken is voor elke type villa een sfeervolle straatbeeld impressie ontwikkeld. Daarnaast zijn er 3D plattegronden recht van boven en in perspectief uitgewerkt, doorsneden en voor het overzicht een mooie vogelvlucht impressie. Alle beelden zijn aangekleed in een luxe en bosrijke sfeer, om zo de vakantiesfeer echt tot leven te brengen.

Deze opdracht is uitgevoerd in opdracht van Okkinga communicatie voor de klant Parc Estate. Een mooie samenwerking waarbij onze beelden perfect passen in de gerealiseerde brochure en website. Kortom, een zeer tevreden klant met een geslaagd resultaat. Bekijk hier de projectwebsite.

Beurs

Onze VR projecten in actie, het blijft mooi om te zien. Toen Henk Planting van MiPatio vertelde dat hij aanwezig was op de beurs Boot-Holland in Leeuwarden namen wij dan ook een kijkje. MiPatio is een luxe appartementencomplex met Mediterrane binnentuin, waarvoor wij diverse 3D materialen hebben ontwikkeld, waaronder een Virtual Reality beleving.

Dit werd dan ook met trots gepresenteerd tijdens de beurs. Want vooral bij zo’n uniek project kan je geen beter middel kiezen om je project goed aan de man te brengen. Middels de VR brillen gaat de doelgroep mee op reis naar de toekomst, het nieuwe wonen begint hier! Meer weten? Check MiPatio.nl en https://www.invite.nl/virtual-reality/projectgerichte-content-virtual-reality/.

Lekker cliché, klopt! Normaal gesproken doen we hier natuurlijk ook niet aan, maar we willen een paar heugelijke feiten niet zomaar aan ons voorbij laten gaan. Naast dat Inviter Ad een gezellige gozer is die je er prima bij kan hebben en passie voor zijn vak heeft, is hij ook alweer 10 jaar werkzaam bij Invite. Iets waarmee we erg blij zijn. Gefeliciteerd!

Zijn input op het gebied van 3D is van betekenisvolle waarde binnen ons bedrijf. Daarnaast mag hij sinds kort de eervolle titel ‘papa’ dragen. Een nog waardevoller gegeven, waarop hij beretrots is (en dan bedoelen we ook écht zo trots als een pauw!). Waar het vroeger over de nieuwste trends, films en stoere techniek dingen ging, komt nu ook de zorgzame kant naar voren en wordt niets aan het toeval overgelaten. Een nieuw ritme, soms al om 20.00 uur naar bed, eyeopeners over tepelhoedjes (ja, je leest het goed), babygeluidjes, soms pittige nachten, trotse baddermomenten, prikjes, maar altijd een goed humeur in de ochtend. Prachtig om te zien aan de zijlijn en je doet het super. Dus dubbel gefeliciteerd!